ការអប់រំជាប្រភពនាំមនុស្សឆ្ពោះទៅរកផ្លូវស្ងប់ ភាពរីកចម្រើន ស្ថិរភាព សាមគ្គីភាពសុខសន្តិភាព។ វាជាបេះដូងនៃការអភិវឌ្ឍសហគមន៍ ថែមទាំងទាញផល
ប្រយោជន៍របស់ទេពកោសល្យ គុណធម៌របស់មនុស្សដែលជាដុងមានពីកំណើតរបស់បុគ្គលគ្រប់រូបយកទៅបម្រើផលប្រយោជន៍សម្រាប់សង្គមជាតិនិងខ្លួនឯងផង។
គោលបំណងពិតនៃការអប់រំគឺផ្លាស់បុគ្គលភាព និង ផ្លាស់ប្តូរសហគមន៍ទៅរកផ្លូវរីកចម្រើនពិតៗស្របតាមច្បាប់ ។ការអប់រំនេះទៀតសោតត្រូវបន្តអស់មួយជិវិតទាំង
អ្នកអប់រំនិងអ្នកត្រូវគេអប់រំ។ អានុភាពនៃការអប់រំគឺអាចផ្លាស់ប្តូរមនុស្សពីភាពអវិជ្ជាទៅជាមនុស្សសរសេរនិងអានបាន។ ពីមនុស្សកំសាករួញរាទៅជាមនុស្ស
ក្លាហាន។ពីភាពពុតត្បុតទៅជាមនុស្សមានភាពស្មោះត្រង់។ ពីភាពកោងកាចទៅជាមនុស្សសុភាពរាបសារស្គាល់ខុសត្រូវ។ ពីមនុស្សខ្ជិលច្រអូសទៅជាមនុស្ស
ឧស្សាហ៍ព្យាយាម។ពីភាពបំផ្លិចបំផ្លាញទៅជាមនុស្សមានចិត្តស្រឡាញ់ ថែរក្សា និងការពារ។ ពីភាពខ្ជីរខ្ជារទៅជាមនុស្សចេះសន្សំសំចៃច្នៃប្រឌិត។ ជាពិសេសនឹង
ត្រូវបានរកឃើញត្បូងដែលកប់នៅក្នុងខ្លួនរបស់គេដូចជា: ខ្លះជំនាញខាងសិល្ប:តូរ្យតន្រ្តីចម្រៀង គិតគូរ កវីនិពន្ធ សិប្បកម្ម កំណាព្យ កសិកម្ម និង ផ្នែកទំនាក់ទំនង
ជាដើម។
ដោយមានការយល់ដឹងពីសេចក្តីប្រាថ្នារបស់កុមារពិភពលោកព្រមទាំងមានការយល់ដឹងផងដែរពីសេចក្តីត្រូវការសម្រាប់ស្មារតីរបស់ពួកគេហើយជាពិសេសមាតាបិតា
ត្រូវការក្នុងការជួយអប់រំកូនប្រុសស្រីរបស់គេបន្ថែម ទើបមានការរៀបចំបើកថ្នាក់អប់រំស្មារតីកុមារប្រចាំសប្តាហ៍ដោយផ្តោតអារម្មណ៍លើការរីកចំរើនផ្នែកចិត្តវិញ្ញាណ
និងសតិបញ្ញា ស្មារតី អាកប្បកិរិយាមារយាទ ចិត្តគំនិតការយល់ឃើញបណ្តុះនូវទំលាប់គាប់ប្រសើរនិងបំណិន (ការស្តាប់ និយាយ អាននិងសរសេរហើយនឹង
ពង្រឹងឫសគល់នៃចេត្តនាអារម្មណ៍ និងសកម្មភាពសង្គមដែលមាននៅក្នុងសង្គម។គេបានជួយឲ្យកុមារដឹងថាពួកគេគឺជាពលរដ្ឋរបស់ពិភពលោកហើយនិងឲ្យដឹងថា
ករណីយកិច្ចសីលធម៌របស់ពួកគេនោះ គឺដើម្បីបម្រើដល់អ្នកដទៃដោយមិនគិតពីវណ្ណៈ ពណ៌សម្បុរឬពីជំនឿរបស់ពួកគេឡើយ ។
កុមារគឺជាធនធានរបស់សហគមន៍ដ៏មានតម្លៃបំផុតការហ្វឹកហ្វឺនផ្នែកខាងស្មារតីសង្គម មនសិការ និងបញ្ញាដល់កុមារគឺជារឿងដ៏មានសារប្រយោជន៍យ៉ាងខ្លាំង
បំផុតដើម្បីបណ្តុះបណ្តាលសមត្ថភាពរបស់ពួកគេដើម្បីឲ្យពួកគេចេះជ្រើសរើសទំនួលខុសត្រូវជាវិជ្ជមាននិងជាប្រយោជន៍នៅក្នុងឆាកជីវិតនិងសហគមន៍របស់គេ ។
នៅក្នុងសំណេរបានចែងថា “ ចូរគិតថាមនុស្សគឺជាអណ្តូងរ៉ែមួយដែលនៅក្នុងអណ្តូងរ៉ែនោះមានត្បូងដែលមានតម្លៃឥតគណនា។ មានតែការអប់រំមួយគត់អាចធ្វើ
ឲ្យវាបញ្ចេញឲ្យឃើញនូវរតនសម្បត្តិរបស់វា ហើយព្រមទាំងជួយឲ្យមនុស្សទទួលយកប្រយោជន៍ពីវានោះបានទៀតផង”។ ការបង្រៀនថ្នាក់ទាំងនេះគឺសម្រាប់
កុមារមកពីគ្រប់សាវតារ។ ថ្នាក់ទាំងនេះព្យាយាមបណ្តុះបណ្តាលឲ្យកុមារទទួលយកគុណធម៌សំខាន់ៗមានដូចជាសច្ចធម៌ ភាពគួរឲ្យទុកចិត្ត សុចរិត និងយុត្តិធម៌
រក្សាភាពស្អាត ស្រឡាញ់បរិស្ថាន វៀរចាកអំពើអបាយនានានិងគ្រឿងញៀន។ល។ ពួកគេមានបំណងដើម្បីកសាងការគ្រោងគម្រោងសីលធម៌រឹងមាំដែលនឹងជួយ
កុមារដើម្បីបំពេញឆាកជីវិតឲ្យទទួលបាននូវភាពល្អប្រពៃទាំងផ្នែកសម្ភារ បញ្ញា មនសិការ និងស្មារតី ។ ពេលណាស្មារតីពួកគេមានការអភិវឌ្ឍពីតូចទៅរាល់
សកម្មភាពនានាដែលគេធ្វើនោះទាំងក្នុងសាលាក្តី ផ្ទះក្តី ទីសាធារណ:ក្តី គេយល់ច្បាស់ថាជាអំពើកុសល ជាបុណ្យរបស់គេនោះគេប្រាកដជាធ្វើវាទាំងសប្បាយចិត្ត
ដោយទឹកចិត្តព្រមទាំងធ្វើជារហូត។សកម្មភាពដែលគេរៀនតាមរយ: ការស្តាប់រឿងនិទានដែលបង្ហាញពីគុណធម៌ល្បែងសហការការគូររូបនិងផាត់រូបចម្រៀងដែល
រៀបរាប់ពីគុណធម៌និងព្រះវចន:។
ចំណែកយុវវ័យជំទង់វាមិនខុសពីកុមារដែលបានចូលរួមសិក្សាបន្ថែមក្រៅ ម៉ោងសិក្សានិងមានការយល់ព្រមពីមាតាបិតាដោយពួកគាត់ឃើញការរីកចំរើនយ៉ាងខ្លាំង
ផ្នែកសម្ភារ និងការធ្លាក់ចុះផ្នែកសីលមធ៌សុជីវធម៌ដែលជាការព្រួយបារម្ភមួយរបស់ពួកគាត់។ តាមពិតសហគមន៍យើងខ្ញុំយល់យ៉ាងច្បាស់ថាយុវវ័យមានចិត្តទូលាយ
មានបញ្ញាវាងវៃ មានចិត្តយុត្តិធម៌មានចិត្តចង់រៀនអំពីរឿងរ៉ាវជាសកល ហើយនិងមានក្តីប្រាថ្នាចង់ចូលរួមទៅនឹងការស្ថាបនាពិភពលោកឲ្យបានប្រសើរឡើង។
កម្មវិធីបង្កើនអំណាចស្មារតីយុវវ័យជំទង់បានចូលរួមពង្រីកមនសិការរបស់ពួកគេក្នុងការស្វែងយល់ពីធាតុពិត ដែលនឹងជួយពួកគេឲ្យចេះវិភាគនូវកម្លាំងដែល
មានប្រយោជន៍និងកម្លាំងបំផ្លិចបំផ្លាញដែលកំពុងតែមានឥទ្ធិពលនៅក្នុងសង្គម ហើយនិងជួយពួកគេឲ្យបានស្គាល់នូវអនុភាពកម្លាំងប្រើប្រាស់ទៅលើការគិត។
គោលបំណងចម្បងនៃកម្មវិធីបង្កើនអំណាចស្មារតីឲ្យយុវវ័យជំទង់ គឺមានគោលបំណងដើម្បីផ្តល់សិទ្ធិអំណាចឲ្យមនុស្សក្មេងៗដែលមានអាយុចាប់១២ឆ្នាំ ដល់១៥ឆ្នាំ
ដើម្បីឲ្យពួកគេយល់ពីគោលបំណងនៃឆាកជីវិត ហើយនិងដើម្បីឲ្យអ្នកចំណូលរួមមានមនសិការចូលរួមក្នុងដំណើរការនៃការលូតលាស់ និងការអភិវឌ្ឍផ្ទាល់ខ្លួនរបស់
ពួកគេ និងមិត្តដែលមានវ័យស្របាលគ្នារបស់ពួកគេជាពិសេសពួកគេនឹងយល់ច្បាស់ពីអត្តសញ្ញាណរបស់ខ្លួនជាទំពាំងស្នងឬស្សីជាសរសរទ្រូងរបស់ប្រទេសជាតិ ជា
អ្នកគាំទ្រឯកយុត្តិធម៌ សាមគ្គីភាពសន្តិភាព ហើយនិងជាឆ្អឹងខ្នងរបស់សហគមន៍។
កម្មវិធីសិក្សារបស់វិទ្យាស្ថានហ្វឹកហ្វឺនជាកម្មវិធីអភិវឌ្ឍសមត្ថភាពមនុស្ស ដែលសហគមន៍បាហៃបានអនុវត្តទូទាំងពិភពលោករហូតដល់បច្ចុប្បន្នទាំងនេះ គឺជាវគ្គ
ផ្តល់ឲ្យមាននូវសិទ្ធិអំណាចផ្នែកខាងស្មារតីឲ្យដល់បុគ្គលម្នាក់ៗ ដើម្បីឲ្យពួកគេនឹងបានដឹងដោយខ្លួនឯងថាជាភ្នាក់ងារសកម្មដែលបណ្តាលមកពីការរៀនសូត្រផ្ទាល់
ខ្លួនរបស់ពួកគេ ហើយនិងចាត់ទុកថាជាតួឯកដែលមានការខំប្រឹងប្រែងឥតឈប់ឈរដើម្បីអនុវត្តចំណេះដឹងឲ្យមានប្រសិទ្ធិភាពដើម្បីអភិវឌ្ឍបុគ្គលផ្ទាល់ខ្លួននិង
សង្គម ។ នេះជាគោលបំណងពិតនៃការអប់រំ។ នៅក្នុងលក្ខខណ្ឌបាហៃដំណើរការអភិវឌ្ឍន៍ ហើយនិងការបំពេញកាតព្វកិច្ចជាបុគ្គលរបស់នរណាមួយត្រូវបាន
គេចងភ្ជាប់ទៅនឹងកម្លាំងថាមពលជាមូលដ្ឋានរបស់នរណាម្នាក់ទៅលើការធ្វើឲ្យមនុស្សជាតិបានល្អប្រសើរ ហើយនិងការបម្រើនូវសេចក្តីត្រូវការរបស់សហគមន៍
ហើយនិងសង្គមឲ្យកាន់តែធំឡើង។ នេះគឺជារឿងសំខាន់ណាស់ចំពោះដំណើរការដែលបានសមាហរ័ណគ្នានៃការអភិវឌ្ឍផ្ទាល់ខ្លួន និងសង្គម។ បច្ចុប្បន្ននេះការ
សិក្សារៀនសូត្ររួមគ្នានេះនឹងប្រើប្រាស់ទំរង់នៃការសិក្សាជាក្រុម ដែលមានដូចជាដំណើរការរៀនសូត្រតាមថ្នាក់តំបន់ តាមថ្នាក់សហការនិងតាមដំណើរការរៀនសូត្រ
ខ្លួនឯងកំពុងតែត្រូវបានគេទទួលខុសត្រូវដោយសហគមន៍នៅពាសពេញប្រទេសកម្ពុជាមនុស្សទាំងអស់គ្នាអាចចូលមករៀនក្នុងក្រុមនេះទាំងអស់គ្នាដោយមិនគិតពី
សាសនាឬជំនឿរបស់ពួកគេឡើយ ។អ្នកចំនូលរួមនៅក្នុងវគ្គសិក្សានេះនឹងបានបង្កើនទំនុកចិត្តយ៉ាងច្រើនក្នុងការបង្ហាញខ្លួនរបស់ពួកគេនិងការបញ្ចេញឲ្យឃើញនូវ
សេចក្តីត្រូវការនិងសេចក្តីប្រាថ្នារបស់ពួកគេ។ ជាពិសេសពួកគេមានសមត្ថភាពអប់រំស្មារតីកុមារ សម្របសម្រួលកម្មវិធីយុវវ័យជំទង់ សម្របសម្រួលកម្មវិធីអភិវឌ្ឍ
ធនធានមនុស្សបន្តទៅទៀត ហើយមានសមត្ថភាពជួយហ្វឹកហ្វឺនសមត្ថភាពដល់អ្នកដទៃ អមអ្នកដទៃក្នុងជួយសហគមន៍ឲ្យមានភាពរីកចម្រើនប្រកដដោយ
សុខុមាលភាព សន្តិសុខ សណ្តាប់ធ្នាប់ជានិរន្តនិងចេះរួមរស់ជាមួយគ្នានៅក្នុងសង្គម។
<
>
<
>
<
>
រក្សាសិទ្ធគ្រប់យ៉ាង ដោយសហគមន៍សាសនាបាហៃប្រចាំកម្ពុជា